One of the principles in Evolving training in mathematics is so,,no,Systematic and targeted development of every child,,no,The principle focus of a mandatory minimum and then the maximum individual development. It is desirable that each student develops a maximum both socially and academically. Through jobbing in class and cooperation with each other, students will develop an increasing understanding of the concepts and insight into their own and others' ways of thinking. Students are constantly developing greater understanding of numbers,,no:
Systematisk og målrettet utvikling av hvert eneste barn
The principle focus of a mandatory minimum and then the maximum individual development,,no,It is desirable that each student develops a maximum both socially and academically,,no,Through jobbing in class and cooperation with each other, students will develop an increasing understanding of the concepts and insight into their own and others' ways of thinking,,no,Students are constantly developing greater understanding of numbers,,no,various patterns and getting increasingly hear additional suggestions on tasks,,no,The overall development of the child with various activities,,no,effort is being made all the time,,no,All children attending,,no. Det er ønskelig at hver enkelt elev utvikler seg maksimalt både sosialt og faglig. Gjennom jobbing i klassen og samarbeid med hverandre vil elevene utvikle stadig større forståelse av begreper og innsikt i egen og andres tenkemåter. Elevene utvikler hele tiden større forståelse for tall, ulike mønster og får stadig høre flere løsningsforslag på oppgaver. Den generelle utviklingen av barnet med ulike aktiviteter, logisk tenkning, observasjon, analyse, memorering og kreativitet, jobbes det med hele tiden. Alle barn deltar.
The minimum requirements for students in 1st-3.trinn conceivably it here primarily on basic skills in mathematics,no. Below is an overview of the skills to be mastered for each step,,no,Reasoning and different thinking strategies to arrive at answers,,no,After that,,no,it is necessary to rehearse these basic skills,,no,The subject will be experienced lighter,,no,and students will spend less time and energy to find answers to simple tasks,,no,Automation of the different tables also makes all students are able to participate in more complex calculations,,no,It gives a sense of accomplishment and increased self-esteem,,no,In the long term there will be a great gain for the individual who can use his powers more interesting issues in the discipline,,no,on large posters hanging in the classroom or on a øvingsbok,,no.
- trinn: Den lille addisjonstabellen. Skrive sifrene 0-9 rett.
- trinn: Den store addisjonstabellen. Multiplikasjonstabellen opp til 5∙5.
- trinn: Multiplikasjonstabellen opp til 10 ∙ 10.
Before rehearse these skills is of course a prerequisite that it has been working on understanding,,no,Reasoning and different thinking strategies to arrive at an answer. After that,,no,and sometimes in parallel,,no,it is necessary to rehearse these basic skills. The subject will be experienced lighter,,no, resonnering og ulike tenkestrategier for å komme fram til svar. Etter det (og noen ganger parallelt) er det nødvendig å øve inn disse grunnleggende ferdighetene. Faget vil oppleves lettere, og elevene vil bruke mindre energi og tid til å finne svar på enkle oppgaver. Automatisering av de ulike tabellene gjør også alle elever i stand til å være med på mer kompliserte utregninger. Det gir en følelse av mestring og økt selvfølelse. På sikt vil det være en stor vinning for den enkelte som kan bruke kreftene sine på mer interessante problemstillinger i faget.
Hvordan jobbe med grunnleggende ferdigheter og hvordan kontrollere at det er lært?
Rett skriveretning på sifrene kan spores i luften, på store plakater som henger i klasserommet eller på en øvingsbok. It is not necessary always to use pencil and paper,,no,It is wise to spend a few minutes every hour to oral or written training on basic skills in mathematics,,no,The teacher makes sure that there is variation in the way to practice the tables on,,no,Skill objectives should also be a topic at the parents' meeting,,no,It is important to advocate for the importance of learning these basic skills,,no,I let the students take time to themselves on several of these samples,,no,On the blackboard,,da,In cases where the sample was similar from week to week,,no,Therefore it is important to put some markers for what should have been taught to do away the elementary skills,,no.
Det er lurt å bruke noen minutter hver time til muntlig eller skriftlig øving på grunnleggende ferdigheter i matematikk. Læreren sørger for at det blir variasjon i måten å øve inn tabellene på.
På ukeplanen og /eller tavlen kan det skrives kombinasjoner av ferdighetsmål hver uke. Foresatte bør informeres om hva som forventes at elevene skal lære i gitte perioder og følge opp hjemme. Ferdighetsmålene bør også være et tema på foreldremøte. Det er viktig å argumentere for betydningen av å lære disse grunnleggende ferdighetene.
Korte prøver kan vise hvordan den enkelte ligger an i forhold til målsetting. Læreren ser fort hvilke elever som trenger mer øving. Jeg lot elevene ta tiden på seg selv ved flere av disse prøvene. På tavlen, ble det skrevet 1 min., 2 min. etc.. I de tilfellene prøven var lik fra uke til uke, kunne eleven se egen framgang.
After 3.trinn can mathematics lessons used for more interesting and exploratory tasks than to drill on tables,,no,Therefore it is important to put some markers for what should have been taught to do away rudimentary skills. Then the class and the individual work on more interesting tasks in hours,,no,Table Knowledge must be learned by all pupils. No exceptions,,no. Derfor er det viktig å sette noen markører for hva som skal ha blitt lært for å gjøre unna de elementære ferdighetene. Then the class and the individual work on more interesting tasks in hours,,no,Tabellkunnskap must overlearned av all students,,da,No exceptions,,no,The academically weakest students will have an advantage by mastering the basic skills,,no,On 4.trinn they will be able to be more active participant in class and help to work out more complex expression,,no,It gives a sense of empowerment,,no,So-called "weak" students need to work a little more and you must meet the demands and positive expectations of all adults,,no,It is to show children respect,,no,It is important not to give up along the way when you're almost there,,no,The danger of that is missed again is great,,no.
Tabellkunnskap må overlæres av samtlige elever. Ingen unntak! De faglig svakeste elevene vil ha en fordel av å mestre de grunnleggende ferdighetene. På 4.trinn vil de kunne være mer aktiv deltakende i timene og være med på å regne ut mer kompliserte uttrykk. Det gir mestringsfølelse.
For noen elever kan det bety ekstra egen innsats hjemme i samarbeid med foresatte for å automatisere de ulike kombinasjonene. Såkalte ”svake” elever må arbeide litt mer og må møte krav og positive forventninger fra alle voksne. Det er å vise barn respekt.
Det er viktig å ikke gi opp underveis når man er nesten i mål. Faren for at det glemmes igjen er stor, og mye tid er gått til spille!